لیسانسه های عاشق پزشکی

لیسانسه های عاشق پزشکی

لیسانسه های عاشق پزشکی

لیسانسه های عاشق پزشکی

قوانین سازمان سنجش برای دانش اموختگان لیسانس خواهان ادامه تحصیل در رشته ی پزشکی

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مورخ 4/8/95 به ریاست حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی و قضات دیوان عدالت اداری تشکیل شد و به موجب یکی از دستور جلسات که شکایت از بند "و"  دفترچه شماره یک راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1395 و قسمتی از بند1-8  دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی ازمون سراسری سال 1395 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور بود و مقرر می داشت  " در خصوص رشته های گروه علوم پزشکی بخاطر توزیع عادلانه فرصت  آن دسته از داوطلبانی که قبلاً  با  استفاده از امکانات دولتی تحصیلات خود را به اتمام رسانده اند در آزمون سراسری پذیرش دانشجو برای ورود مجدد به دانشگاههای دولتی و تحصیل در کلیه رشته هایی که پذیرش از مقطع دیپلم صورت می گیرد امکان پذیر نمی باشد. و این قبیل باید در پردیس های خود گردان و ظرفیت مازاد رشته های گروه علوم پزشکی ثبت نام نمایند و در صورت قبولی در آزمون سراسری با پرداخت شهریه ادامه تحصیل دهندبه استناد ماده 92 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مطرح و با دلایل ذیل آن را ابطال کرد:

 اولاً طبق ماده 92 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان دستگاههای اجرائی بعد از صدور رای مبنی بر ابطال مصوبه مکلف به رعایت مفاد رای هیئت عمومی در مصوبات بعدی می باشند و ثانیاً هیئت عمومی به موجب آرا 734 مورخ 30/10/92 و 1205 مورخ 22/10/94 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری دستورالعمل مشابه که به موجب آن تحصیل آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در دوره های روزانه دانشگاه های دولتی فارغ التحصیل شده بودند را ممنوع اعلام کرده بود. و بدلیل عدم اختیار دستگاههای اجرائی ذیربط در اعمال محدودیت مذکور ابطال شده بود و مجدداً دستگاههای اجرائی ذیربط  بدون رعایت مفاد آرای هیئت عمومی سابق مبادرت به تصویب مصوبه و دستورالعمل جدید نموده بودند لذا هیئت عمومی با اعمال ماده 92 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری دستور العمل مذکور را ابطال کرد. 

  • مهدی سعیدی

نظرات  (۲۲)

سلام.
جای بسی خوشحالیه این رای
و نشون میده که نباید نا امید بشیم.
اما همه میدونیم با وجود آرای مشابه دیوان در سال های گذشته در این خصوص، سازمان سنجش تحت فشار  وزارت بهداشت و افراد ذینفعی که از تحصیل پولی لیسانسه ها مستفیظ میشن ظاهرا و باطنا نتونسته یا نخواسته که رای دیوان رو عملی نمود بده داخل دفترچه ثبت نام و تعیین رشته،
اگر یادتون باشه پارسال دیوان رای داد که تاثیر معدل از کنکور حذف بشه ولی زور سازمان سنجش و دست های پشت پرده چربید و تنها کاری که کردن این بود که تاثیر قطعی رو تبدیل به تاثیر مثبت کردن
به نظر بنده ی حقیر باید از سراسر کشور همین موضوع رو در دیوان مطرح وطرح دعوی کنیم و خواستار اجرای حکم دیوان بشیم.
اگه تعدادشکایات بره بالا و پیگیری های من و امثال من به تعداد قابل توجهی برسه خواه ناخواه بخش اجرای احکام قوه ی قضاییه هم با زور و حمایت بیشتری کارشو جلو میبره
امید که به موفقیت برسیم
پس دوستان از خرد جمعی استفاده کنید و هر کدوم در استان خودش راجع به اجرای این احکام و استنکاف سازمان سنجش از حکم دیوان شکایت کنه
پیروز باشید
پاسخ:
سلام
حق با شماست دوست عزیز...
موفق باشید...
تبریک میگم .... 
یعنی الان قطعی ما ها که کارشناسیه روزانه داریم میتونیم روزانه بریم؟ یا هنوز قطعی نیس؟
پاسخ:
سلام
باید منتظر ری اکشن وزارت بهداشت ماند....
موفق باشید...
اگه این رای قطعی بشه آیا برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد، منعی وجود خواهد داشت؟
پاسخ:
با سلام
منعی وجود ندارد...
موفق باشیذ...
سلام ....خداقوت 
به نظرتون تا کی باید منتظر ری اکشن وزارت بهداشت موند؟زمانمون همینجوری داره میگذره 
پاسخ:
سلام
به نظر 2 ماه...
موفق باشید...
با سلام
آیا با این قانون فقط می تونیم سه رشته اصلی رو به صورت رایگان بخونیم یا رشته های پیراپزشکی هم مشمول اون میشن

پاسخ:
با سلام
رای دیوان تمام رشته ها رو  شامل میشه...
موفق باشید...
سلام من دانشجوی بهداشتم روزانه میخونم میخواستم بدونم اگه مثلا من بخوام مجددا پرستاری روزانه بخونم هم میشه یا نه فقط سه رشته ی دندون و دارو و پزشکی رو میشه؟
پاسخ:
با سلام
برای رشته ی پرستاری نیز محدودیتی وجود ندارد...
موفق باشید...
وزارت بهداشت میگه هنوز رای دیوان به طور رسمی به ما ابلاغ نشده
کی ابلاغ میشه؟ به کنکور امسال میرسه؟
پاسخ:
با سلام
یقینا به کنکور 96 خواهد رسید...
موفق باشید...
یعنی اگه دانشجوی کارشناسی روزانه باشیم و بعد تموم شدن کارشناسی بازم بخوایم یه کارشناسی دیگه بخونیم میشه؟یا نه حتما باید مقطعش فرق داشته باشه مثلا ایندفعه حتما باید دکتری قبول شم؟
پاسخ:
با سلام
محدودیتی برای لیسانیه ها برای تحصیل مجدد در مقطع لیسانس وجود ندارد....
موفق باشید...
سلام
خوشحالمون کردین. تشکر بابت خبرتون. موفق و موید باشید
پاسخ:
موفق باشید...
سلام
من به تازگی با وبلاگ شما آشنا شدم و کامنت های قبلی را تا حدودی خوندم, میخواستم بدونم اون افرادی که تا قبل این قانون دانشگاه از ثبت نامشون سر باز زده بود ثبت نام شدند؟
پاسخ:
با سلام
این دوستان فعلا به  صورت موقت  در کلاس ها حضور پیدا کرده اند تا اینکه رای دیوان به وزارت بهداشت ابلاغ شود...
رای دیوان تا پایان ترم جاری به وزارت بهداشت ابلاغ خواهد شد...
موفق باشید...
با سلام من خیلی گیج شدم میشه لطفی کنین و منو از این گیجی نجات بدید آیا واقعا میشه با داشتن لیسانس روزانه دوباره هم لیسانس روزانه پرستاری بخونیم آخه تو بعضی سایتا نوشته بود فقط دکترایحرفه ای میشه خوند ولی شما گفتین میشه لیسانس هم خوند
پاسخ:
با سلام
رای دیوان کلا گرفتن شهریه رو ممتوع کرده!
و همچنین منع تحصیلی رو هم باطل کرده!
بدون اشاره به رشته ی خاص یا مقطع خاص  رای صادر شده است...
موفق باشید...
به نظرتون ممکنه که وزارت بهداشت مخالفت کنه؟
پاسخ:
با سلام
بله امکانش هست و امکان قوی ای هم هست...
اما از نظر قانونی حق با لیسانسه هاست و در صورت سماجت و پیگیری فرد قبول شده، حتما فرد میتواند رایگان تحصیل کند...
موفق باشید...
سلام 
به نظرتون بعد از پایان دوره لیسانس،برای شرکت مجدد در کنکور سراسری در همان سال فارغ التحصیلی،تکلیف نظام وظیفه من چی میشه؟در حال حاضر دانشجو هستم و اشتغال به تحصیل دارم.ولی اگه بخوام برم پزشکی تکلیف سربازیم چی میشه؟
پاسخ:
باسلام
بعد از پایان دوره ی لیسانس در صورتی که  تمایل دارید پزشکی بخونید به طور قطع ابتدا باید خدمت سربازی رو بگذروتید...
موفق باشید...
سلام
خیلی ممنون از اینکه اطلاع رسانی می کنید.به نظر من درسته که شاید وزارت بهداشت مثله سالهای قبل رای دیوان رو تو دفترچه کنکور لحاظ نکنه ولی حتما شکایت خصوصی این دوستان نتیجه میده همونطور که تا الان همه اونایی که شکایت کردن تحصیلشون رایگان شده.ولی بالاخره یه نفر باید تلاش کنه تا این رای برای همه اجرا بشه نه اینکه بچه ها بعد از قبول شدن و این همه زحمت با کلی امید برن دانشگاه و تازه یه مدت طولانی استرس تحمل کنن تا ثبت نام بشن.بازم ممنون 
باسلام.
بنده فارغ التحصیل مهندسی صنایع غذایی در دانشگاه روزانه هستم.میخاستم کنکور بدم و دوباره در رشته های پزشکی تحصیل کنم.چطور مطمئن بشم؟آخه میخام شروع کنم بخونم.میترسم این همه وقت بزارم بخونم بی فایده باشه.لطفا راهنماییم کنید.
پاسخ:
با سلام
با انتشار دفترچه ی راهنمای ثبت نام کنکور در بهمن ماه همه چیز مشخص خواهد شد...
قبل از ان میتوانید با تماس با وزارت بهداشت و سازمان سنجش این موضوع رو پیگیری کنید...
موفق باشید...


سلام و وقتتون بخیر
من دانشجوی پرستاری دانشگاه دولتیم.ما طرح اجباری داریم ،باید حتما طرح رو بریم بعد کنکور بدیم؟یا میشه ضمن طرح دوباره کنکور داد؟
پاسخ:
با سلام
شما حتما باید ابتدا طرح رو  بگذرونید....
موفق باشید...
سلام میشه ادرس تلگرام گروهو بزارید ممنون میشم. اونی رو که گذاشتید نمیتونم وارد بشم
پاسخ:
با سلام
id یا شماره ی تماستون رو  در صورت تمایل در بخش نظرات خصوصی برام بفرستید که در گروه ادتون کنم...
موفق باشید...
باسلام من فارغ التحصیل کاردانی و کارشناسی ناپیوسته از دانشگاه روزانه هستم درصورت اجرا نشدن این حکم و قبولی من در رشته پزشکی باید شهریه بدم؟؟؟؟منظورم من ناپیوسته خوندم!!!
پاسخ:
با سلام 
طبق تظر سنجش (برای سال 95) شما می توانید از تحصیلات رایکان استفاده کنید....
برای سال 96 باید منتظر قانون جدید بود....
موفق باشید....
سلام به همه دوستان. لطفا اگه خبر جدیدی در مورد تحصیل رایگان مجدد از جای موثقی شنیدید یا دیدید خبرگزاری کنید...منم لیسانس دوزانه ام .میخوام برا کنکور 96 شرکت کنم...با تشکر از شما که این نظرات رو میخونین 
پاسخ:
با سلام
حتما...
http://akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=3116043
من دارم به طور جدی واسه کنکور 97 میخونم اخه الان ترم پنجم....خواهش میکنم یه کلام بگید میشه رایگان بخونم یا نه؟چون واقعا نمیتونم هزینه پرداخت کنم و هرکسی هم یه چیز میگه
پاسخ:
با سلام
تا بهمن ماه منتظر بمونید...
موفق باشید...
با سلام این رای در دفترچه شماره 2کنکور سراسری 96لغوشده ایا برا 97 این رای اجرا خواهد شد؟؟
پاسخ:
با سلام
بله اجرا خواهد شد...
موفق باشید...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی