لیسانسه های عاشق پزشکی

لیسانسه های عاشق پزشکی

لیسانسه های عاشق پزشکی

لیسانسه های عاشق پزشکی

قوانین سازمان سنجش برای دانش اموختگان لیسانس خواهان ادامه تحصیل در رشته ی پزشکی

عنوان درخواست :
عمومی | سراسری - ابهام در یک بند دفترچه

متن درخواست :
باسلام و خسته نباشید من میخواستم بدونم این بند از دفترچه شامل من که کاردانی هوشبری روزانه (رایگان) خوندم میشه.یعنی رشته های علوم پزشکی قبول شم باید شهریه بدم چون ابهام داره و مشخص نشده کاردان ها مشمول این قانون هستن یا خیر.
این بند: همچنین در خصوص رشته های گروه علوم پزشکی نیز با توجه به محدودیت امکانات دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی دولتی و لزوم توزیع عادلانه فرصت های موجود بین تمامی متقاضیان، شرکت مجدد ان دسته از داوطلبانی که قبلاً با استفاده از امکانات دولتی (اموزش رایگا ن ) تحصیلات خود را در رشته ای به اتمام رسانیده اند، در ازمون سراسری پذیرش دانشجو برای ورود مجدد به دانشگاه های دولتی و تحصیل در کلیه رشته هایی که پذیرش از مقطع دیپلم صورت می گیرد، امکان پذیر نمی باشد. این قبیل داوطلبان و متقاضیان در صورت تمایل م ی توانند صرفاً برای تحصیل در پردیس های خودگردان و ظرفیت مازاد در رشته های گ روه پزشکی ثب ت نام نمایند و در صورت قبولی در ازمون سراسری، با پرداخت شهریه ادامه تحصیل دهند. ضمناً مقررات مربوط به تعهدات و طرح نیروی انسانی برای رشته های مشمول مرتبط با گروه پزشکی به قوت خود باقی است.

تاریخ ارسال پاسخ :
١٣٩٤/١١/٢٦-١١:٠١

پاسخ :
با سلام
مطابق با بند (و) صفحه 5 دفترچه راهنمای ازمون سراسری سال 1395 در خصوص رشته های گروه علوم پزشکی نیز با توجه به محدودیت امکانات دانشگاهها و موسسات اموزش عالی دولتی و لزوم توزیـع عادلانه فرصتهای موجود بین تمامی متقاضیان، شرکت مجدد ان دسته از داوطلبانی که قبلاً با استفاده از امکانات دولتـی (امـوزش رایگـان) تحصیلات خود را در رشتهای به اتمام رسانیده اند، در ازمون سراسری پذیرش دانشجو برای ورود مجدد به دانشگاههای دولتـی و تحصـیل در کلیه رشتههایی که پذیرش از مقطع دیپلم صورت میگیرد، امکانپذیر نمیباشد. این قبیل داوطلبان و متقاضیان در صورت تمایـل مـیتواننـد صرفاً برای تحصیل در پردیسهای خودگردان و ظرفیت مازاد در رشته های گـروه پزشـکی ثبـتنـام نماینـد و در صـورت قبـولی در ازمـون سراسری، با پرداخت شهریه ادامه تحصیل دهند. ضمناً مقررات مربوط به تعهدات و طرح نیروی انسانی برای رشته های مشمول مرتبط با گـروه پزشکی به قوت خود باقی است


دارندگان مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته: برای دوره های روزانه و شبانه گروه پزشکی می توانند اقدام نمایند دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته همه دوره ها برای برای دوره های روزانه و شبانه گروه پزشکی می توانند اقدام نمایند دارندگان مدارک روزانه کارشناسی پیوسته: فقط برای پردیسهای خودگردان و مازاد بر ظرفیت گروه پزشکی می توانند اقدام نمایند دارندگان مدارک غیر روزانه کارشناسی پیوسته اعم از شبانه و غیرانتفاعی و مجازی و پیام نور و نیمه حضوری و دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه ازاد: فقط برای دوره های روزانه و شبانه گروه پزشکی می توانند اقدام نمایند دارنگان مدارک ارشد ناپیوسته و بالاتر مورد احتساب وضعیت انان بر اساس مدرک کارشناسی انهاست و نه مدرک ارشد و بالاتر دارندگان مدارک کارشناسی ارشد پیوسته روزانه نیز وضعیت انان همانند فارغ التحصیلان دوره های روزانه کارشناسی پیوسته می باشد.. شایان ذکر است منعی برای انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه ازاد از نظر این سازمان وجود ندارد و مراتب را باید از مرکز ازمون دانشگاه ازاد اسلامی پیگیری نمایید

  • مهدی سعیدی

نظرات  (۳۰)

  • مهندس رضا عباسی
  • موفق باشید
    پاسخ:
    با سلام
    ممنون

    سلام
    دوستان شما کنکور سراسری 95 که ثبت نام کردید وضعیت تحصیلتون و چی نوشتید منظورم دوستانی که لیسانس دولتی روزانه دارنه
    این جا نوشته که باید مازاد ثبت نام کنن ودرصورتی قبولی در آزمون سرارسری با پرداخت شهریه ادامه تحصیل بدن
    امتحان مازاد و پردیس با امتحان روزانه امتحانش فرق داره؟
    میشه توضیح بدین؟

    مدیرمحترم شما کاردانی هستید؟


    پاسخ:
    با سلام
    من کاردانی نیستم این مطلبی که گذاشتم از داخل سایت کنکور واستون اوردم

    سلام و خسته نباشید،بهتر نیست یه تاپیک تو انجمن کنکور بزنید اینجوری همه دسترسی راحت دارن.
    عنوان درخواست :
    عمومی | سراسری - شرکت در ازمون سراسری روزانه
    متن درخواست :
    با سلام 
    اینجانب دارای کارشناسی شیمی از دانشگاه روزانه می باشم ومی خواهم در ازمون سراسری شرکت کنم ایا امکانش هست که در دوره‌ی روزانه شرکت کنم؟ در دفترچه راهنما دیدم که نوشته شده کسانی که از اموزش رایگان استفاده کردن قادر به شرکت مجدد هستن اما در دوره های شبانه و ...و نمی تونن دوباره روزانه شرکت کنند ایا من می تونم مدرک روزانه ی قبلی خودم و بخرم و با پرداخت سهمیه مجددا در ازمون سراسری روزانه شرکت کنم؟ لطفا به این سوالم پاسخ دهید چون درباره ی این موضوع صحبتی در دفترچه نشده است چون با خرید مدرک روزانه من سهم مخارج مصرفی خود را پرداخت نمودم و هیچ وظبیفه ای در قبال دانشگاه مورد نظرم ندارم
    تاریخ ارسال پاسخ :
    ١٣٩٤/١١/٢٠-٠٩:٥١
    پاسخ :
    با سلام 
    خیر شما مجاز به انتخاب دوره های روزانه نیستسد
    با سپاس
    عنوان درخواست :
    عمومی | سراسری - کنکور پزشکی
    متن درخواست :
    سلام 
    من لیسانس دولتی دارم و می خوام امسال سراسری امتحان پزشکی بدم ایا امکانش هست روزانه شرکت کنم؟
    تاریخ ارسال پاسخ :
    ١٣٩٤/٠٨/١٣-١٤:٢٨
    پاسخ :
    با سلام 
    اطلاعات لازم در این خصوص پس از تدوین دفترچه راهنمای ثبت نام و یا اننتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد در حال حاضر ملاک عمل دفترچه های ثبت نام و انتخاب رشته سال گذشته می باشد.شایان ذکر است از انجا که هر گونه تغییر بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا مجلس محترم شورای اسلامی صورت گرفته و به این سازمان ابلاغ می شود فلذا در صورت هرگونه تغییر که نیاز به اطلاع رسانی پیش از موعد باشد از طریق سایت سازمان و نشریه پیک سنجش در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد.
    با سپاس
    خانم سارا کاملا واضحه که سازمان سنجش و وزارت بهداشت این حرف رو میزنن تا همه ناامید بشن و کسی نخواد کنکور مجدد بده.وگرنه اگه مشکل با تحصیل رایگان بود مگه کاردانی روزانه رایگان نبوده؟یا امسال گفتن معیار مدرک کارشناسیه یعنی اگه ارشد دولتی باشی و کارشناسی غیر دولتی میتونی بخونی مگه ارشد تحصیل رایگان محسوب نمیشه؟بیشتر کسانی که تو کنکور مجدد قبول میشن اونایی هستن که لیسانس روزانه بودن با این مصوبات اونا رو نا امید میکنن ...............
    پاسخ:
    با سلام
    هدف این قانون تا حد زیادی نا امید کردن داوطلبان می باشد و راه اندازی این وبلاگ دقیقا هدف مخالف رو داره!
    امیدوارم دوستان نا امید نشوند
    من در هفته ی اینده در دیوان عدالت یک دادخواست تنظیم میکنم و برای استفاده و مطالعه ی دوستان روی وبلاگ قرار میدم
    موفق باشید

    سلام مریم خانوم
    ما که امید وار هستیم هر چقدر که اینا بگن نه نمیشه
    ولی امیدوارم سنگ جلوی پامون نندازن
    از خداشون هم باشه که یک لیسانس می خواد دوباره وقت بذاره برای دکتری چون هم تجربشون بیشتر از یک دیپلمه هم بهتر می فهمن
    تو امریکا همه چی برعکسه کسی که مدرک لیسانس علوم پایه داره حق شرکت در آزمون پزشکی و داره!
    به امید فردایی روشن
    اگه همه اقدام کنی نتیجه میگیریم
    مدیر جان متن دادخواسستو برای ما هم بذار تا با کمی تغییر ازش استفاده کنیم

    اگه همه اقدام کنیم نتیجه میگیریم
    مدیر جان متن دادخواسستو برای ما هم بذار تا با کمی تغییر ازش استفاده کنیم

    پاسخ:
    با سلام
    انشاالله درهفته ی اینده متن دادخواست رو روی وبلاگ قرار می دم از دوستان هم هر کس شکایت کرد متن دادخواست رو برای من بفرسته تا روی وبلاگ قرار دهم
    به نظر من گرفتن رای از دیوان کار سختی نیست
    هر چه تعداد شکایت کننده گان بیشتر باشه یقینا نتیجه ی بهتری خواهیم گرفت
    امیدوارم حداقل دوستان در این مورد کوتاهی نکنند
    موفق باشید
    منم هستم
    پاسخ:
    با سلام
    ممنون از همراهیتون
    به امید پیروزی
    سلام
    منم لیسانس روزانه دارم و گفتن نمیشه
    البته سالهای پیش به نحوی دیگه محدودیت ایجاد کردن که با شکایت به دیوان اون بندها ابطال شده
    بحثی که هست اینه که تا جایی که من خبر دارم
    وقتی تعداد دادخواستها تو دیوان بالا بره
    یه شعبه تشکبل میشه و با سرعا بیشتری رسیدگی میشه
    دوستان تقاضای منم اینه که با مشاوره وکیل بک دادخواست مشترک تنظیم بشه و با هم شکایت کنیم تا بند "و" صفحه 5 دفترچه ابطال بشه!
    دوستان کسی متن دادخواست تنظیم کرده به ما هم بده بفرستیم ممنون. یه دست صدا نداره.
    سلام
    من همین تابستون رفتم دانشگاه علوم پزشکی شهر خودمون و شخصا از اموزش پرسیدم و گفتم که اگر قبول بشم و بیام هزینه ها چطوره اونام گفتن که باید هزینه معادل بین الملل و بدی و گفتن که خیلیا قبول شدن اومدن دانشگاه و نتونستن شهریه بدن و رفتن شکایت کردن ولی نتیجه و فایده ای نداشت بازم مجبور شدن که برای ادامه تحصیل شهریه بدن




    زحمت کشیدی
    رفتی ازشون پرسیدی که با شکایت میشه پول بدیم یا نه؟
    انتظار داری بگن چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    با شکایت درست میشه
    اما مشکل اینجاست که امسال گفتن اصلا نمیتونین انتخاب رشته کنین
    سالهای پیش قبول میشدن و بعد با شکایت پول نمیدادن
    سلام 
    من نرفتم بگم با شکایت میشه پول بدیم یا نه
    من قبل ازینکه با این سایت و ... آشنا بشم و قبل از اومدن دفترچه کنکور ۹۵ حدودا تابستون بود هیچ اطلاعاتی نداشتم و فقط شنیده بودم که شبانه حساب میشه و هزینه شبانه ها رو اغلب ارجاع می دن به خوده دانشگاه
    منم رفتم از اموزششون پرسیدم اونا هم بهم گفتن چون تحصیل رایگان داشتی باید شهریه معادل بین الملل و بدی و خیلیا مثل شما اومدن و کارشناسی روزانه بودن و روزانه قبول شدن حتی شکایت هم کردن ولی نتیجه ای هم نداشته
    من اون موقع حتی از شکایت کردن و ... هم خبر نداشتم
    سلام اقای کارخیران میخاستم ببینم شما این مطلب رو از کدوم سایت گذاشتین؟میخام ببینم منظور از کارشناسی ناپیوسته مدرک تحصیلی هست یا رشته قبولی؟
    پاسخ:
    با سلام
    منظور رشته ای است که به اتمام رسانیده اید

    سلام اقا من االن دچار سردرگمی عمیقی شدم برداشت من اینه اگر کسی کارشناسی ناپیوسته داشته باشه ینی اگر کرادانی خونده باشه بعد تو ازمون شرکت کرده باشه و کارشناسی قبول دشه باشه و مدرک روزانه داشته باشه میتونه روزانه رشته های تاپ رو بیاره یعنی من الان درست فهمیدم ؟؟؟؟ یکی روشن کنه !!!!


    طبق این قسمت :ارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته همه دوره ها برای برای دوره های روزانه و شبانه گروه پزشکی می توانند اقدام نمایند
    پاسخ:
    با سلام
    کسانی که کارشناسی نا پیوسته دارند میتوانند در صورت قبولی در رشته های گروه پزشکی به صورت رایگان تحصیل کنند
    این قانون در  سال تحصیلی جدید و در نتیجه ی فعالیت های لیسانسه های عاشق پزشکی ایجاد شد
    موفق باشید
    با سلام و تشکر
     با توجه به اینکه فرمودید کارشناسی ناپیوسته روزانه داشته باشه میتونه دوره روزانه رشته های دکترای پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی رو انتخاب کنه-
    ولی در دفترچه ثبت نام در مورد انتخاب مدرک کارشناسی اشاره ای به پیوسته یا ناپیوسته شدن اون نشده و فقط ما گزینه "دارای مدرک کارشناسی هستم" را تیک زدیم و با این اوصاف در هنگام انتخاب رشته نیز شاید تفکیکی بین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته وجود نداشته باشه پس کجا باید این ناپیوسته بودن کارشناسی مشخص بشه برا سازمان سنجش؟
    ممنون میشم جواب بدید...
    پاسخ:
    با سلام
    شما در انتخاب رشته هیچ محدودیتی نخواهید داشت...
    پیوسته بودن یا نبودن مدرک کارشناسی هنگام ثبت نام در دانشگاه( در رشته ی گروه علوم پزشکی)مهم می شود...
    موفق باشید

    سلام

    ممنون از وبلاگ خوبتون.

    بنده لیسانسمو از دانشگاه دولتی و ارشدمو از پیام نور گرفنم

    درصورت شرکت در آزمون سراسری وپذیرفته شدن در پزشکی تکلیفم چیه؟

     آیا داشتن مدرک ارشد( پیام نور )هم محدودیت ایجاد می کند؟طبق قانون جدید

    ممنون

    پاسخ:
    سلام
    در قانون جدید ملاک فقط مدرک لیسانس می باشد...
    با توجه به روزانه بودن مدرک لیسانس شما طبق قانونبرای شما نیز ممنوعیت وجود دارد...
    موفق باشید
    باسلام لطفا راهنمایی کنید
    من کارشناسی ریاضی فیزیک روزانه دارم 
    امسال تو کنکور سراسری رتبه پونصدوچهل تجربی اوردم 
    قبلا با این قوانین اشنا نبودم هیچگونه شکایتی هم نکردم 
    میخواسم ببینم حالا میتونم تو دانشگاه روزانه انتخاب رشته کنم
    یا فقط پردیس میتونم برم 
    سه سال خوندم تا بالاخره باهزار بدبختی امسال قبول شدم 
    هزینه دانشگاههای پردیسم به هیچ عنوان ندارم 
    لطفا راهنمایی کنید تو این فرصت محدود که واسه انتخاب رشته مونده باید چیکارکنم
    پاسخ:
    سلام
    ضمن تبریک به خاطر کسب رتبه ی بسیار عالی...
    از نظر بنده بهترین کار اینه که شما بدون در نظر گرفتن این محدودیت و با خیال اسوده انتخاب رشته ی مناسبی انجام بدید ،ضمن اینکه در اسرع وقت به دیوان عدالت اداری شکایت کنید و موقع ثبت نام در دانشگاه(تاکید می کنم زمان ثبت نام نه قبل از ان) در صورتی که ممنوعیتی برای شما اعمال شد درخواست رای موقت از دیوان عدالت کنید تا مشکل شما رفع شود...
    در صورتی که تمایل دارید تلفنی صحبت کنیم شماره ی تماستون را خصوصی برای بنده ارسال کنید...
    موفق باشید
    سلام .. من لیسانس دولتی دارم و کنکور امسال ۹۵ رتبم ۳۰ شد .. سوالم اینه که برای انتخاب رشته دیگه روزانه هارو نزنم ؟ اگه قبول بشم میتونم مثل بین الملل پولشو بدم .. یعنی شهریه رشته روزانمو بدم ؟ یا فقط باید مازاد و پردیس بزنم ؟ 
    پاسخ:
    با سلام
    شما بدون در نظر گرفتن ممنوعیت و محدودیت ها انتخاب رشته کنید....
    مطمئن باشید با توجه به رتبه ی خوبی که کسب کرده اید مانعی برای شما وجود نخواهد داشت...
    موفق باشید
    سلام                                                                                              لطفا جواب بدید من کاردانی رشته ی فنی شبانه دارم وکارشناسی ناپیوسته روزانه یعنی من میتونم روزانه ی پزشکی شرکت کنم؟برای سال 96 این قانون هست ؟منبع خبری که شما اعلام کردید کجاست؟چطوری میتونم مطمین بشم؟یک دنیا ممنونم اگه جواب بدید
    پاسخ:
    سلام
    منعی برای تحصیل شما در رشته ی پزشکی وجود ندارد...
    منبع سازمان سنجش می باشد... شما می توانید از سازمان سنجش استعلام بگیرید...
    موفق باشید...
    سلام منم هستم
  • سعید کاظم پور
  • با سلام و خدا قوت خدمت شما
    دوست عزیز سوالی  را که شما تحت عنوان "پاسخ کامل سازمان سنجش در مورد فارغ التحصیلان کاردانی به بالا برای ثبت نام در کنکور 95" اورده اید را بنده به صورت زیر از سازمان سنجش پرسیده و این پاسخ را گرفته ام :
    عنوان درخواست :عمومی | سراسری - ثبت نام در گروه علوم تجربی
    متن درخواست:با سلام -اینجانب  با سوابق تحصیلی (دیپلم فنی و حرفه ای -کاردانی پیوسته روزانه (الکترونیک) و کارشناسی نا پیوسته روزانه (الکترونیک) در دانشگاه فنی و حرفه ای )میباشم .همچنین دارای کارت پایان خدمت و عدم اشتغال و تعهد به سازمان ها هستم .با توجه به شرایط مذکور ایا امکان شرکت و پذیرش در دوره های روزانه (تحصیل رایگان) گروه علوم تجربی (مثل دکتری حرفه ای و پرستاری )وجود دارد. . و ایا معدل دوره کاردانی در کنکور تاثیر دارد . با تشکر
    تاریخ ارسال پاسخ :٣٩٥/٠٦/١١-١٥:٥٠
    پاسخ:با سلام 
    ادامه تحصیل شما در پردیس ها و با پرداخت شهریه امکان پذیر است
    با سپاس-----
    **این در صورتی است که در پاسخ سنجش در تاریخ 11/26که از سوی شما در وبلاگ قرار گرفته گفته شده پذیرش برای فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته بلا مانع است . بنابراین  طبق پاسخ جدید فرقی بین پیوسته و ناپیوسته نیست .خواهشمند است در صورتی که خبر جدیدی در این مورد دارید.اطلاع رسانی کنید.تا همه بتوانند برنامه ریزی کنند.چون برای شخص بنده پرداخت شهریه پردیس و حتی دانشگاه ازاد ممکن نیست .من هم با تمام تلاش امیدوارم که این مشکل برای همه دوستان حل شود .
    با ارزوی پیروزی 
    پاسخ:
    با سلام
    واقعا نمیدونم چی بگم...
    موفق باشید
    سلام ،من تازه با وب شما آشنا شدم و هر روز میام و پیگیر میشم ، در همین صفحه خانم سمیراشرایطشون رو گفتن و شما هم فرمودین  منعی برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی ندارن ،در مطلب اطلاع رسانی کنید کاربری با نام سر در گم بندی از قانون رو اوردن و به ایشون هم فرمودید منعی برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی ندارن ،و اقای سعید کاظم پور هم الان جوابی رو که از سازمان سنجش گرفتن اوردن و تناقص بقیه جوابها شده ،بهمین دلیل من هم درخواستی به سازمان سنجش  با این مضمون ارائه دادم که همراه با جواب تقدیم شما میکنم شاید امیدی باشه برای عزیزانی که شریط مشابه دارن ،چون برداشت من از جواب سازمان سنجش این هست که عزیزان دارای مدرک کاردانی روزانه و شبانه و عزیزدان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته میتونن در دوره های روزانه پزشکی (یعنی رایگان) شرکت کنن،آقای کار خیران شما هم تحلیل خودتون از جواب رو بفرمایید .

    عنوان درخواست :عمومی | سراسری - کنکورمجدد

    با سلام خدمت شما ،من دیپلم کاردانش داشتم و بصورت تطبیقی دیپلم کامپیوتر گرفتم ،کاردانی رو روزانه دانشگاه فنی و حرفه ای قبول شدم و انتقالی گرفتم و هزینه شبانه دادم ،مقطع کارشناسی رو در موسسه غیر انتفاعی تموم کردم و الان مدرک کارشناسی کامپیوتر از موسسه غیر انتفاعی دارم در حال حاضر 30 سالمه، برای کنکور ۹۶ میخوام در رشته مورد علاقه خودم تجربی شرکت کنم ،ایا با این مدارک من میتونم کنکور تجربی شرکت کنم ؟؟؟؟هدف من پزشکی هست ،الان من مشکلی که دارم این هست که با این شرایط اگر پزشکی روزانه قبول بشم باید هزینه پرداخت کنم یا خیر؟

    *

    تاریخ ارسال پاسخ :١٣٩٥/٠٦/١٥

    با سلام 
    مطابق با بند (و) صفحه 5 دفترچه راهنمای ازمون سراسری سال 1395 در خصوص رشته های گروه علوم پزشکی نیز با توجه به محدودیت امکانات دانشگاهها و موسسات اموزش عالی دولتی و لزوم توزیـع عادلانه فرصتهای موجود بین تمامی متقاضیان، شرکت مجدد ان دسته از داوطلبانی که قبلاً با استفاده از امکانات دولتـی (امـوزش رایگـان) تحصیلات خود را در رشتهای به اتمام رسانیده اند، در ازمون سراسری پذیرش دانشجو برای ورود مجدد به دانشگاههای دولتـی و تحصـیل در کلیه رشتههایی که پذیرش از مقطع دیپلم صورت میگیرد، امکانپذیر نمیباشد. این قبیل داوطلبان و متقاضیان در صورت تمایـل مـیتواننـد صرفاً برای تحصیل در پردیسهای خودگردان و ظرفیت مازاد در رشته های گـروه پزشـکی ثبـتنـام نماینـد و در صـورت قبـولی در ازمـون سراسری، با پرداخت شهریه ادامه تحصیل دهند. ضمناً مقررات مربوط به تعهدات و طرح نیروی انسانی برای رشته های مشمول مرتبط با گـروه پزشکی به قوت خود باقی است
    دارندگان مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته: برای دوره های روزانه و شبانه گروه پزشکی می توانند اقدام نمایند دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته همه دوره ها برای برای دوره های روزانه و شبانه گروه پزشکی می توانند اقدام نمایند دارندگان مدارک روزانه کارشناسی پیوسته: فقط برای پردیسهای خودگردان و مازاد بر ظرفیت گروه پزشکی می توانند اقدام نمایند دارندگان مدارک غیر روزانه کارشناسی پیوسته اعم از شبانه و غیرانتفاعی و مجازی و پیام نور و نیمه حضوری و دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه ازاد: فقط برای دوره های روزانه و شبانه گروه پزشکی می توانند اقدام نمایند دارنگان مدارک ارشد ناپیوسته و بالاتر مورد احتساب وضعیت انان بر اساس مدرک کارشناسی انهاست و نه مدرک ارشد و بالاتر دارندگان مدارک کارشناسی ارشد پیوسته روزانه نیز وضعیت انان همانند فارغ التحصیلان دوره های روزانه کارشناسی پیوسته می باشد.. شایان ذکر است منعی برای انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه ازاد از نظر این سازمان وجود ندارد و مراتب را باید از مرکز ازمون دانشگاه ازاد اسلامی پیگیری نمایید
    با سپاس





    پاسخ:
    با سلام
    واقعا نمیدونم چی بگم...
    موفق باشید
    سلام دوستان
    من درخواست در خصوص تحصیل رایگان کارشناسی ناپیوسته روزانه و کاردانی شبانه  در رشته ی پزشکی  برای سنجش فرستادم همون جوابی که به خانم یوسفی دادن به من هم دادن  فک میکنم به اقای کاظم پور جواب  منفی دادن چون کاردانی و کارشناسی  رو روزانه گرفتن و4 سال معادل کارشناسی پیوسته تحصیل رایگان داشتن وجواب دیگه ای به من دادن چون من 2 سال تحصیل رایگان داشتم.سنجش واضح جواب سوالاتو نمی ده.با این اوصاف من هنوز سردرگمم آیا این حق رو به من میدن یانه؟ من چن وقته درس میخونم برای کنکور ولی این سردرگمی آزارم میده توان پرداخت شهریه رو ندارم.چیکاربایدکرد؟
    با سلام خدمت آقای کارخیران و همه لیسانسه های عاشق پزشکی 
    دوستان عزیز -بنده بعداز پیگیری های زیاد از وزارت بهداشت و وزارت علوم در نهایت جواب  به سازمان سنجش ارجاع داده شد.که به شرح زیر است:

    عنوان درخواست : عمومی | سراسری - کنکور مجدد

     

    متن درخواست :

    با سلام

    با توجه به وجود نظرات متفاوت  خواهشمنداست بنده را راهنمایی کنید .ایا امکان پذیرش در دوره های روزانه گروه تجربی (پزشکی و پیراپزشکی ) برای فارغ التحصیل دوره کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای (هر دو مقطع را فرد به صورت روزانه گذرانده باشد ) وجود دارد .؟ با سپاس از پاسخگویی شما

    تاریخ ارسال پاسخ :

    ١٣٩٥/٠٧/٠٦-١٤:١٦

    پاسخ :

     با سلام

    مطابق با بند (و) صفحه 5 دفترچه راهنمای ازمون سراسری سال 1395 در خصوص رشته های گروه علوم پزشکی نیز با توجه به محدودیت امکانات دانشگاهها و موسسات اموزش عالی دولتی و لزوم توزیـع عادلانه فرصتهای موجود بین تمامی متقاضیان، شرکت مجدد ان دسته از داوطلبانی که قبلاً با استفاده از امکانات دولتـی (امـوزش رایگـان) تحصیلات خود را در رشتهای به اتمام رسانیده اند، در ازمون سراسری پذیرش دانشجو برای ورود مجدد به دانشگاههای دولتـی و تحصـیل در کلیه رشتههایی که پذیرش از مقطع دیپلم صورت میگیرد، امکانپذیر نمیباشد. این قبیل داوطلبان و متقاضیان در صورت تمایـل مـیتواننـد صرفاً برای تحصیل در پردیسهای خودگردان و ظرفیت مازاد در رشته های گـروه پزشـکی ثبـتنـام نماینـد و در صـورت قبـولی در ازمـون سراسری، با پرداخت شهریه ادامه تحصیل دهند. ضمناً مقررات مربوط به تعهدات و طرح نیروی انسانی برای رشته های مشمول مرتبط با گـروه پزشکی به قوت خود باقی است.

    دارندگان مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته: برای دوره های روزانه و شبانه گروه پزشکی می توانند اقدام نمایند دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته همه دوره ها برای برای دوره های روزانه و شبانه گروه پزشکی می توانند اقدام نمایند دارندگان مدارک روزانه کارشناسی پیوسته: فقط برای پردیسهای خودگردان و مازاد بر ظرفیت گروه پزشکی می توانند اقدام نمایند دارندگان مدارک غیر روزانه کارشناسی پیوسته اعم از شبانه و غیرانتفاعی و مجازی و پیام نور و نیمه حضوری و دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه ازاد: فقط برای دوره های روزانه و شبانه گروه پزشکی می توانند اقدام نمایند دارنگان مدارک ارشد ناپیوسته و بالاتر مورد احتساب وضعیت انان بر اساس مدرک کارشناسی انهاست و نه مدرک ارشد و بالاتر دارندگان مدارک کارشناسی ارشد پیوسته روزانه نیز وضعیت انان همانند فارغ التحصیلان دوره های روزانه کارشناسی پیوسته می باشد.. شایان ذکر است منعی برای انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه ازاد از نظر این سازمان وجود ندارد و مراتب را باید از مرکز ازمون دانشگاه ازاد اسلامی پیگیری نمایید

     با سپاس

    "امیدوارم که سال اینده همه دوستان با کسب رتبه های خوب یک انرژی مثبت برای بقیه باشند."

    سلام به نظرتون میشه از جوابی که سنجش در مورد تحصیل کارشناسی ناپیوسته در دوره ی روزانه پزشکی داده اینطور برداشت کرد که میتونن روزانه وشبانه شرکت کنن ولی با ید هزینه بدن؟با توجه به پاراگراف اول میشه اینطور برداشت کرد؟
    پاسخ:
    با سلام
    منظور از روزانه در این قسمت تحصیل رایگان می باشد...
    سلام، یک کانال و گروه تلگرام درست کنید تا افرادی که با این قضیه مشکل دارند همه در اونجا باشند، و اگر خبری شد اطلاع رسانی بشود.

    لطفا برای من هم ایمیل بزنید، به نظرم این قانون سال به سال احتمال تغییرش هست.
    پاسخ:
    با سلام
    قانون ممنوعیت تحصیلی توسط دیوان عدالت ابطال شد...
    موفق باشید...
    سلام. من کاردانی ازاد و کارشناسی شبانه ولی ارشدم روزانه ویروس شناسی پزشکی روزانه دانشگاه علوم پزشکی هستم آیا میتونم بدون پرداخت شهریه کنکور سراسری تو رشته پزشکی یا دندانپزشکی بخونم؟ 
    پاسخ:
    با سلام
    فعلا محدودیتی برای تحصیل رایگان شما وجود ندارد...
    موفق باشید...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی